Pozycjonowanie stron internetowych to niezwykle złożonych i pracochłonny proces. Aby było ono skuteczne potrzeba naprawdę sporej wiedzy oraz oczywiście doświadczenia związanie z marketingiem internetowym. Samo pozycjonowanie ma na celu oczywiście podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania na zadane słowa kluczowe. Każda strona ma określane odpowiednie słowa klucze, czyli takie bardzo skrótowe opisy zawartości. Im lepiej dobrane są te słowa tym większe szanse na poważny sukces w internecie. Po wpisaniu słowa kluczowego do wyszukiwarki internauta otrzymuje listę stron, które są bezpośrednio lub pośrednio związane właśnie z tym słowem. Na to jak wysoko znajdzie się nasza strona w takich wynikach wyszukiwania zależy od jej wartości merytorycznej oraz oczywiście odpowiedniego wypromowania.

Pozycjonowanie odbywa się na bardzo wiele sposobów. Nadal bardzo popularne jest katalogowania witryny. W specjalnych katalogach stron zamieszcza się opisy strony wraz z linkami do niej. Im więcej linków prowadzi do strony, tym lepiej jest ona postrzegana przez przeglądarki, a więc będzie na wyższej pozycji.

Druga rzecz, która nabiera dzisiaj dużej popularności, to specjalne zaplecza stron. Jednak strona może mieć nawet kilkadziesiąt niewielkich podstron nazywanych właśnie zapleczami. Na zaplecza wstawia się unikalne artykuły opisujące pozycjonowaną stronę internetową, a w treści tych artykułów zamieszcza się słowa kluczowe. Pod słowa z kolei wstawia się linki do promowanej strony i w ten sposób uzyskuje się wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jest to oczywiście proces długofalowy, ale bardzo skuteczny.

Do tego dochodzi oczywiście także skuteczna kampania reklamowa. Agencje reklamowe działające w branży internetowej są w stanie wykonać naprawdę skuteczne kampanie za stosunkowo niewielkie pieniądze. Kampanie reklamowe przyciągają na stronę nowych użytkowników, a im strona bardziej popularna tym automatycznie wyżej będzie się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Oczywiście wartość takich wejść zależna jest także od czasu ich trwania i dlatego strona powinna zawierać wartościowe treści. Jeśli użytkownik wchodzi na stronę i opuszcza ją po kilku sekundach to znak dla wyszukiwarek, że nasza strona jest mało wartościowa merytorycznie.