Samo zbudowanie i prowadzenie strony internetowej nie stanowi jeszcze sukcesu. Tylko naprawdę unikalne i wyjątkowo ciekawe witryny są w stanie przebić się wysoko w rankingach bez odpowiedniej reklamy. W pozostałych przypadkach reklama takiej strony będzie niezbędne. Wartym podkreślenia jest tutaj fakt iż reklama w internecie jest stosunkowo najtańszą formą promocji, a dobie łatwego dostępu do internetu naprawdę jest bardzo skuteczna.

Reklamowanie się to jedno, ale bardzo ważne jest pozycjonowanie swojej strony w internecie. Na czym to polega? Wpisując do wyszukiwarki internetowej jakieś słowo klucz dostajemy spis różnych stron internetowych na których słowo to zostało odnalezione. Pozycja w tych wynikach wyszukiwania nie jest przypadkowa. Wyszukiwarka kategoryzuje strony podług ich wartości i lepsze strony umieszcza na początku wyników wyszukiwania, a gorsze gdzieś bardziej pod koniec. Każda wyszukiwarka posiada swoje reguły określania tej wartości stron i dlatego pozycjonowanie warto zlecić profesjonalistom z branży. Są oni na bieżąco w temacie i doskonale wiedzą jakie działania przyczynią się do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Koszt pozycjonowania zależny jest naprawdę od bardzo wielu czynników. Najważniejsza jest jednak popularność słowa kluczowe. Jeśli na dane słowo kluczowe pozycjonowanych jest wiele stron to oczywistym jest, że przebicie się przez konkurencję nie jest łatwe i cena będzie wyższa. Cenę podnoszą także ewentualne błędy w budowie strony, które utrudniają dobre pozycjonowanie, a więc trzeba je oczywiście wyeliminować czyli oczyścić kod strony internetowej.